Inspiration till din uteplats. Gästbloggare, Alicia Sjöström






Äntligen är våren här. Nästan i alla fall… man vet aldrig när man blir dränkt av en regnskur i vårt avlånga land. Men gruset är i alla fall bortsopat och då är det dags att fixa uteplatsen.

Jag heter Alicia Sjöström och har fått glädjen att praktisera hos 

Pella Hedeby och Marie Ramse dessa veckor. Här har jag tagit fram ett litet plockcollage som inspiration till din uteplats.

Enkelt och avskalat med en rustik känsla. Här mixar jag betong och trä då jag tycker att dessa kompletterar varandra väldigt bra. Träbordet från Norr11 mot betongbänken från Take Warehouse och betongpallarna från Denny´s Home ger en skön kontrast. Bordet är dock ett soffbord för inomhusbruk men detta är lätt att omvandla till ett matbord genom att välja andra ben. Var dock lite försiktig med ytan på bordet eftersom det inte är gjort för regn och oväder. Snygga bordsben finns även de på Norr11. 

Jag har även valt att ha betongkrukor från Granit för att fånga upp betongkänslan. Vill man få in mer trä kan man addera extra träpallar. Pallen som jag har på bilden ovan är från Åhléns

För att få det mjukt och mysigt så har jag lagt till mycket textiler. Den gråa kudden från Bolia kan man beställa i olika tyger och färger, även pläden är från Bolia. Ett bra komplement för att få en mysig känsla. 
Pricken över i:et blir ljusslingorna med stora glödlampor från Granit som passar perfekt i en utomhusmiljö och ger en rustik och mysig känsla när solen har gått ner.


Inspirationsbild 1
Inspirationsbild 2
Inspirationsbild 3
Inspirationsbild 4
Inspirationsbild 5

4 kommentarer:

  1. Mycket fint du bjuder på! Helt i min smak :)

    / Jonna

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Var är blomställningen från?
    /Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  3. Tack, va roligt att du gillar det. Blomställningen är ifrån en Australiensk sida men det går att beställa varor till Sverige =)
    http://www.koskela.com.au/store/search/results?q=wire+plant&crlt.pid=camp.rYSOmWPXLrW6.
    /Alicia

    SvaraRadera