Nytt och gammalt är bästa mix




Förra veckan besökte jag Gustavsberg för att kika på ett jobb som ska vara klart i höst. Vanligtvis så får jag bara en ritning som jag jobbar utifrån (lägenheten eller huset är ju oftast inte färdigbyggda då jag ska börja skissa på inredningen) men det här uppdraget är helt annorlunda. Huset är över 100 år gammalt och jag ska bara inreda en del som ska användas som säljlokal för ett projekt som ska byggas i parken där Huset ligger. Det var timmes upplevelse att få vandra omkring i rum som inte använts på länge men där historier från flera olika tidsepoker dök upp. Det var rum som inte ändrats på hundra år och andra rum som hade en tydlig karaktär från 60- och 70 talet. Mitt uppdrag blir att få fram en modern känsla i inredningen utan att glömma bort ursprunget. Lite som här där stylist Tina Hellberg har flätat ihop det gamla med det nya på ett personligt och hemtrevligt vis. Inspirerande och något jag tar med mig när jag börjar skissa på uppdraget. Och du som har flyttat in i nyproduktion kan ju tänka lika dant fast tvärtom, glöm inte att ta in något skavt och älskat in i ditt nya hem. Det ger så mycket karaktär och skapar ofta trivsel.

Stylist: Tina Hellberg
Fotograf: Ragnar Ómarsson

Inspirationsbilder IKEA/Livet Hemma


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar