Tips | Sol&insynsskydd

Dagar när solen går upp tidigt och nästan alla mina fönster vetter mot öster&söder prisar jag mina rullgardiner. De är kritvita och trots att jag har dem nere större delen av dagen så behåller jag dagsljuset men slipper värmen av solen. Det enda negativa är jag vaknar typ 3 när solen går upp nu ska jag införskaffa Muji´s sovmask. Den verkar så gosig, som en pyjamas för ögonen.

För några veckor sedan träffade jag och min bästa kollega Per en gardinleverantör för att kolla in deras gardinskenor. Teknikutvecklingen inom den branschen hade gått oss helt förbi så vi passade på att uppdatera oss  Den här blev min favorit, en plissegardin som går att variera på många sätt. Du kan ha hela fönster täckta, delar av fönster i ovankant eller underkant eller varför inte bara i mitten av fönstret som ett insynsskydd. Supersmarta och snygga.

Plisse duette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar